توضیحات کلی پروژه:

سلام و خسته نباشید خدمت دوستان عزیز

در این دوره آموزشی با زبان جاوا در محیط اندروید استودیو تلاش شده است که شما عزیزان را با ساخت اپلیکیشن تابه(مشابه آفتابه) آشنا کنیم.

برنامه آفتابه یک بازی فکری و خلاقانه است که پس از چند هفته از انتشارش بخوبی در دل همه جا باز کرد و خیلی از شماها با آن آشنایی دارید.

این برنامه هم با اینکه مانند آفتابه ذهن را زیاد به چالش نمیکشاند ولی بسیار مشابه برنامه آفتابه معروف طراحی شده است و شما عزیزان میتوانید پس از اتمام این دوره آموزشی بر حسب ذوق و سلیقه خودتان معماهای پیچیده ای را طراحی کنید و یا میتوانید تعداد مراحل این بازی را افزایش دهید.

  • پرداخت درون برنامه ای in-app billing(خرید سکه)
  • بزرگنمایی تصویر resized image
  • اسپلش اسکرین  splash screen
  • بلوری کردن تصویرblurred image(بدون نیاز به کتابخانه خارجی )
  • تم فول اسکرین full screen
  • نمایش دیالوگ (بدون استفاده از کتابخانه خارجی)
  • Toast & timer
  • تم نیمه شفاف translucent
  • غیرفعال کردن چرخش برنامه
  • و …

و نکات و مطالب آموزشی بیشتری را قدم به قدم یاد خواهیم گرفت.

همچنین با استفاده از مفاهیم شی گرایی و کلکسیون های جنریک جاوا  سعی شده است تا حد امکان کدنویسی منظم و کم حجمی  داشته باشیم.

مطالب تدریس شده در این دوره:

 

  • فراگمنت ها fragments
  • ریسایکلر ویو recyclerview
  • ویو پیجر viewpager
  • انیمیشن های چرخش و انتقال rotation & translation
  • گرید ویو gridview
  • سیک بار و پروگرس بار seekbar & progressbar
  • فایل های shared preferences
  • فولدرassets و افزودن فونت
  • دیتابیسSQLite و مقداردهی اولیه آن
  • مدیاپلیر mediaplayer و زیرفولدر raw

خرید سورس:

خرید بصورت یکجا + سورس رایگان:

فایل APK برنامه:

دانلود

قسمت سوم-ویوپیجر و افزودن فونت

در این قسمت با ساخت ویوپیجر و آداپترهای آن و همچنین سیکبار آشنا میشیم و علاوه براین چند تا بک گراند زیبا و شیک در فولدر drawable ایجاد میکنیم.در پایان هم فونتی را به پروژه اضافه میکنیم و از آن برای نمایش سکه های کاربر استفاده میکنیم.

قسمت دوم-ساخت اسپلش اسکرین

در این قسمت یک اکتیویتی و یک فراگمنت برای اسپلش اسکرین میسازیم و یک فایل لایوت هم براش ایجاد می کنیم.در پایان هم در مورد فایل shared preferences صحبت میکنیم.

دانلود رایگان

قسمت اول-ایجاد پروژه و آشنایی با فراگمنت ها

در این قسمت پروژه تابه را ایجاد می کنیم و کمی با میزبانی شدن فراگمنتها  توسط اکتیویتی آشنا میشیم

همچنین در این قسمت از تم فول اسکرین برای برنامه استفاده میکنیم

دانلود رایگان

قسمت ششم-نمایش جزئیات هرکدام از مراحل بازی به کاربر

در این قسمت ساخت صفحه ای را شروع می کنیم که کاربر با کلیک بر روی هرکدام از مراحل و آیتم ها وارد این صفحه میشود و میتواند نام شخصیتی را که در تصویر مشاهده میکند حدس بزند.

به مرور در قسمتهای بعدی ساخت این صفحه را کامل تر خواهیم کرد.

قسمت پنجم-ریسایکلرویو

برای ساخت ریسایکلرویو  لازم بود از یک آداپتر و یک ویوهولدر استفاده کنیم و همچنین یک فایل لایوت ایجاد کردیم که از ریسایکلرویو استفاده میکند و برای آیتم های این ریسایکلرویو یک بکگراند ساختیم که تصویر یک قفل را نمایش میدهد.

قسمت چهارم-دیتابیس SQLite

دیتابیس برنامه تابه را در این قسمت می سازیم و در مورد آپدیت و مقداردهی اولیه آن صحبت میکنیم.از وجوه اشتراک بین تمام مراحل بازی برای پی ریزی جدول و ستون های آن کمک میگیریم .

قسمت نهم-گریدویوها-۲

برای تک تک گریدویو های ساخته شده در ویدئوهای قبل گوش دهنده یا لیستنر تعیین میکنیم ،یعنی مشخص می کنیم که آنها چه وظیفه ای در مقابل کلیکهای کاربر دارند و  همچنین آداپترهای آنها را کاملتر میکنیم.

یک متد مینویسیم که باعث میشود گریدویوها در حالت کلی در وسط صفحه نمایش قرار بگیرند.

قسمت هشتم-گرید ویو ها-۱

در قسمت قبل یک فایل لایوت نوشتیم که شامل سه تا گریدویو بود.در این قسمت این  سه تا  گرید ویو و آداپتر هایشان را در فراگمنتمان ایجاد میکنیم و یک فایل لایوت و  چن تا بکگراند برای آیتم های آنها در فولدر drawable میسازیم و در ویدئوی بعدی وظیفه این گریدویوها را مشخص میکنیم.

قسمت هفتم-انیمیشن ها

این ویدئو ادامه ویدئوی قبلی هست که در آن یک فایل لایوت طراحی شده و همچنین از انیمیشن های چرخش و انتقال  استفاده شده است .

برای تکرار انیمیشن ها به تایمر نیاز داشتیم و آن را به پروژه اضافه کردیم.

قسمت دوازدهم- ساخت صفحه نمایش پاسخ

در این ویدئو صفحه ای را میسازیم که بعد از درج  پاسخ صحیح توسط کاربر نمایش داده شود و در حین نمایش یک فایل صوتی را با استفاده از مدیاپلیر پخش کند.

سه تا فایل بک گراند و یک فایل لایوت هم برای ساخت آن ایجاد میکنیم.

قسمت یازدهم-ارتباط گریدویوها و صفحه راهنما

این قسمت در واقع کامل کننده قسمتهای شش و ده میباشد و آیتم های گریدویو ها را بر حسب انتخاب کاربر در صفحه راهنما تغییر میدهیم تا کاربر راهنمایی خود را دریافت کند.

قسمت دهم-ساخت صفحه راهنما یا کمک به کاربر

در این قسمت صفحه ای را میسازیم که کاربر میتواند در مواقعی که یافتن پاسخ برایش دشوار باشد و نیاز به راهنمایی داشته باشد به این صفحه مراجعه کرده و با مصرف چند سکه بسته به انتخاب دکمه ها راهنمایی لازم را دریافت کند.در این صفحه علی رغم بقیه اکتیویتی ها از تم نیمه شفاف استفاده کرده ایم.

قسمت چهاردهم-خرید سکه

در این قسمت صفحه ای را ایجاد میکنیم که کاربر در صورت نیاز به سکه میتواند وارد این صفحه شود و  تعداد سکه های خود را با خرید سکه افزایش دهد.

برای این اکتیویتی از تم نیمه شفاف استفاده می کنیم و همچنین  با استفاده از سرویس کانکشن، سرویس پرداخت درون برنامه ای بازار را برای محصولات مصرفی که سکه ها هستند پیاده سازی میکنیم.

قسمت سیزدهم-بزرگنمایی تصویر و بلوری کردن آن

در این قسمت نحوه بلوری کردن تصویر به مقدار دلخواه و بزرگ کردن تصویر با کلیک بر روی آن را به شما آموزش میدهیم.

همچنین از آلرت دیالوگ برای نمایش یک سوال  به کاربر استفاده کرده ایم و در لابلای آموزشهای فوق مطالب دیگری نیز گفته  شده است.

لینک کوتاه شده مطلب: http://www.esfandune.ir/ApZaP

پسور فایل ها: esfandune.ir یا www.esfandune.ir می باشد

درباره عیسی نهاردانی

مهندس برق-الکترونیک برنامه نویس FPGA مدرس ریاضیات کنکور

ما را دنبال کنید:


آموزش های پیشنهادی سایت (نمایش همه):


۱۴ نظر

نظر خود را بیان کنید

بسته آموزشی زمستانه فارسی اندروید
تخفیف نورورزی
تخفیف سورس اینستا
تخفیف سورس اینستا
تخفیف سورس اینستا
تخفیف سورس اینستا
تخفیف سورس اینستا
تخفیف سورس اینستا
بسته آموزشی زمستانه فارسی اندروید
آموزش برنامه نویسی اندروید با کاتلین