توضیحات پروژه:

در این فصل یک برنامه کامل را درست خواهیم کرد! در این برنامه شما حداقل ۹۰٪ از کار هایی که قرار است در یک پروژه واقعی نیاز دارید انجام بدهید را یاد می‌گیرید.

در این ویدیو یک دمو از برنامه ای که قرار است درست کنیم را مشاهده می‌کنید و با پروژه آشنا می‌شوید.

اگر این برنامه را به صورت کامل یاد بگیرید ۹۰٪ راه برنامه نویسی را پیش رفته اید!

نکته:

این آموزش قسمت ۶۸ تا ۸۲ از سری آموزش های Swift می باشد. و برای فهم آموزش نیاز به دیدن قسمت های قبل می باشد.

خرید دوره بصورت یکجا:

قیمت بسته ۱۹۵۰۰ با تخفیف ۱۵۰۰۰ تومان

قسمت سوم:

قسمت سوم برنامه Pokedex را می‌‌خواهیم شروع کنیم.

در این ویدیو می‌خواهیم دیزاین کلی برنامه را درست کنیم.

در این ویدیو کار با UICollectionView را یاد می‌گیرید که بسیار شبیه به TableView است که فصل قبل در مورد آن صحبت کردیم.

قسمت دوم:

خب فایل هایی که نیاز داشتیم در برنامه استفاده کنیم را دریافت کردیم.

برای درست کردن این برنامه من با مدل شروع می‌کنم و ابتدا کلاس Pokemon را درست می‌کنم.

در این ویدیو کلاس Pokemon را درست می‌کنیم.

قسمت اول:

می‌خواهیم برنامه Pokedex را شروع کنیم!

در این ویدیو پروژه را راه اندازی می‌کنیم و سپس آن را در github آپلود می‌کنیم.

فایل هایی که نیاز داریم را دریافت می‌کنیم و سپس یک مروری به github داریم.

قسمت ششم:

تا به اینجا پیشرفت خوبی داشتیم. مرحله بعدی درست کردن اسم های Pokemon ها است.

در این قسمت فایل CSV ای را که داریم را پارس می‌کنیم و اسامی Pokemon هایمان را نمایش می‌دهیم.

در فایلی که در جلسه اول از Github دریافت کردیم فایل های CSV زیادی وجود داشت. بعد از این ویدیو شما می‌توانید با استفاده از فایل های CSV دیگر برنامه را کامل کنید!

که با این کار برنامه شما به صورت آفلاین کار می‌کند. اما در این آموزش می‌خواهیم کار کردن با دیتابیس آنلاین را کامل یاد بگیرید. پس ما در ادامه آموزش فقط از همان یک دانه فایل استفاده می‌کنیم اما شما آزاد هستید که برنامه تان را کامل تر درست کنید.

قسمت پنجم:

خب ما در جلسه قبل اومدیم cell کاستم شدمان را درست کردیم و قبلش UICollectionView را در View قرار دادیم.

در این قسمت کد های مربوط به UICollectionView را می‌نویسیم و سپس تعداد ۷۱۸ تا Pokemon ای را که داریم cell درست می‌کنیم و نمایش می‌دهم.

در آخر عکس های Pokemon ها را نمایش می‌دهیم و یک متن تست برای آنها قرار می‌ده

قسمت چهارم:

در ویدیو قبلی UICollectionView را به برنامه اضافه کردیم اما همانطور که از TableView به یاد دارید بعد از قرار دادن UICollectionViwe باید یک کلاس برای  cell کاستم شده درست کنیم.

در این ویدیو این کار را انجام می‌دهیم و یاد می‌گیرید که چگونه می‌توانید cell کاستم شده برای UICollectionView درست کنیم.

قسمت نهم:

در این قسمت می‌خواهیم UIViewController بعدی را اضافه کنیم.

سپس از segue استفاده کنیم و اسم Pokemon ای که تاچ شده است را برای UIViewController بعدی ارسال کنیم و در آنجا نمایش دهیم.

قسمت هشتم:

به یکی از جالب ترین قسمت ها رسیدیم! جستجو یکی از جالب ترین قسمت های هر برنامه ای است.

در این ویدیو یاد می‌گیرید که چگونه می‌توانید از این قابلیت پرکاربرد استفاده کنید.

خیلی ها بدلیل این که نمی‌دانند چگونه با این قابلیت کار کنند کلا ازش استفاده نمی‌کنند٬ اما شما بعد از مشاهده این ویدیو متوجه می‌شوید که چقدر این کار ساده است!

قسمت هفتم:

در این قسمت می‌خواهیم از Font خودمان در برنامه استفاده کنیم و بالای صفحه کلمه Pokedex را به صورتی که در دمو دیدید قرار بدهیم.

بعد از آن موزیکی که قرار است بروی برنامه پخش شود را به روی برنامه قرار می‌دهیم.

می‌توانید فایل های Font و موزیک را در ادامه دریافت کنید.

قسمت دوازدهم:

در این ودیدیو ابتدا در مورد JSON ای که قرار است برنامه با آن کار کند کمی صحبت می‌کنیم.

در ادامه از Alamofire را به روی پروژه نصب می‌کنیم.

در ویدیو بعدی با Alamofire کار می‌کنیم و برنامه را کامل تر می‌کنیم.

قسمت یازدهم:

در این ویدیو IBOutlet هایی که برای صفحه دیتیل پوکیمون ها لازم داریم را درست می‌کنیم.

کلاس پوکیمون را کامل تر می‌ کنیم.

در آخر کلید بازگشت به صفحه قبل را کدش را می‌نوییسیم.

قسمت دهم:

در ویدیو قبلی آمدیم از segue استفاده کردیم اسم pokemon را برای UIViewController بعدی ارسال کردیم.

در این ویدیو می‌خواهیم آن UIViewController را دیزاینش را درست کنیم و یک مقدار های پیشفرض بهش بدهیم.

قبلش هم که اسم Pokemon ارسال می‌شده است به صفحه پس می‌توانیم نامش را فعلا نمایش دهیم و در ویدیو های بعدی اطلاعات Pokemon را از سرور دریافت می‌کنیم و نمایش می‌دهیم.

قسمت چهاردهم:

این ویدیو آخرین ویدیو این برنامه و این فصل است.

در این ویدیو برنامه را کامل می‌کنیم با استفاده از Alamofire تمام اطلاعاتی را که لازم داریم را دریافت می‌کنیم و نمایش می‌دهیم.

در آخر ویدیو تکلیفی که برای شما آماده کرده ام را به شما می‌گویم تا قبل از شروع فصل بعدی انجام دهید.

در این پست می‌توانید قسمت آخر و کل پروژه را دریافت نمایید.

قسمت سیزدهم:

در ویدیو قبلی Alamofire را به روی پروژه نصب کردیم.

در این ویدیو با استفاده از Alamofire یک سری از اطلاعات pokemon ها را دریافت می‌کنیم و JSON آنها را Pars می‌کنیم.

در ویدیو بعدی اطالاعات را کامل می‌کنیم و برنامه را تمام می‌کنیم.

درباره سپهر کیهانی

سپهر کیهانی فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته مهندسی کامپیوتر-نرم افزار در دانشگاه صنعتی سجاد می باشند. وی به زبان های برنامه نویسی نظیر سی (C)، سی پلاس پلاس (++C)، سوییفت (Swift)، سی شارپ (#C)، ای اس پی دات نت (ASP.NET) تسلط دارند. مهارت ها: وی به زبان های برنامه نویسی نظیر سی (C)، سی پلاس پلاس (++C)، سوییفت (Swift)، سی شارپ (#C)، ای اس پی دات نت (ASP.NET) تسلط دارند. email: sepehr_keyhani@icloud.com

ما را دنبال کنید:


آموزش های پیشنهادی سایت (نمایش همه):


۶ نظر

نظر خود را بیان کنید

*

code

بسته آموزشی زمستانه فارسی اندروید
تخفیف نورورزی